eshda3wa

April 17, 2007

Prison or Resort??

Justizzentrum leoben prison

Can you believe this is an actual prison in Austria!

Not a bad place to end up if you were being punished for killing someone























































posted by eshda3wa at 1:52 AM

63 Comments:

SHOTGUN !!!!

April 17, 2007 at 1:52 AM  

should i kill someone now, or wait a while?

April 17, 2007 at 1:56 AM  

@@ fee mal3ab kura indoor !!

so can you find out if we can voluntarily check in there ? :P kilish kilish bagoluhum da5loony o aw athba7 a7ad 3ashan ida5loony 9ij :P

on a more serious note i think this is good cuz it is said ( well in my sociology class said it :P ) ina the prison enviroment promotes violent behavior so we're not really helping ppl by throwing them in jail we're just delaying them from the next time they do it again. It would be interesting to see if this prision would have a different effect on ppl.

April 17, 2007 at 1:56 AM  

i agree with dooda, she's got a point. *evil laughter*

April 17, 2007 at 2:26 AM  

surely you jest, eshda3wa! this cannot be a prison.

even my office doesn't look this great! :(

April 17, 2007 at 2:40 AM  

Lol looks like a freakin' spa!

April 17, 2007 at 2:42 AM  

DO THEY SERVE ALCOHOL? WILL THEY LET YOU SCREW BITCHES? IS THERE ANY MAGHRABIYAT DANCING KHALEEJEE? CAN YOU GET REALLY REALLY WASTED AND FALL ASLEEP IN A PUDDLE OF YOUR OWN PUKE? CAN YOU DRIVE AROUND IN FLASHY CARS SO DRUNK THAT THE 3 MILE DRIVE FROM THE CLUB TO YOUR HOUSE FEELS MORE LIKE 300 MILES? CAN YOU TIP THE GUARDS? CAN YOU TIP THE HOES? CAN YOU WALK INTO A CLUB DRESSED LIKE SHIT IN JEANS AND DIRTY SHOES AND SKIP ALL THE QUEUE EVEN THE VIP QUEUE AND NO ONE WILL STOP YOU FROM GOING IN CAUSE YOUR FERRARI IS PARKED OUTSIDE THE DOOR AND THEY KNOW YOU GOT A BIG FAT WEDGE OF MONEY IN YOUR POCKET?

IF YOU CAN DO ALL THE ABOVE THEN I WILL COMMIT MURDER TOMORROW.

P.S: DO THEY HAVE SOMEONE TO CLEAN YOUR ROOM? DOES SHE DRESS LIKE A FRENCH MAID? DOES SHE HAVE SILICON BOOBS? DO HER THIGHS RUN FOR MILES? DOES SHE SLEEP AROUND FOR CASH?

IF THEY DO THEN I'M COMMITTING DOUBLE MURDER.

P.S.S: DO THEY GIVE YOU COMPLIMENTARY V.I.P PLATINUM MEMBERSHIP CARDS WITH YOUR NAME ON IT? DOES EVERYONE PUT ON THEIR FAKE SMILE WHEN YOU WALK THROUGH THE DOOR? CAN YOU HAVE ANYONE THROWN OUT OF THE CLUB JUST CAUSE YOU DONT LIKE WHAT THEY LOOK LIKE?

IF YES THEN I'M TURNING INTO A SERIAL KILLER.

HRH KING AL RASHID.

April 17, 2007 at 3:57 AM  

this is a minnuim security prison...such places are called correctional facilities in order to help the inmates restart and organize their life...they can even go to university....they get therapy to help them become better ppl....I so for such places depending on the crime of course!!

but i have to say this place is taking to whole different level...it almost encourages ppl to commit crimes!!

April 17, 2007 at 4:40 AM  

the dude above shamar madri sheno wayeed makheth ra7tha bel kalam

I think u need to be in there for correctional purposes :/

April 17, 2007 at 5:54 AM  

retard?
i think i found my victim

April 17, 2007 at 6:19 AM  

Pink coffee tables and orange sofas? What is this a daycare center?!

April 17, 2007 at 8:42 AM  

LOOOL aham shay elzenzaanah, wallah artab mn gherfety :'(

Is it just me or does this defy the purpose of a jail? Isn't imprisonment supposed to be a deterrant? OK if I'm some guy living in an apartment full of cockroaches and I can't pay the rent to my landlord, what should I do? Hmmmmm.

That money could have been spent in far better ways. Maybe it's an asylum and not a jail. A place to keep the criminally insane as they call them?

April 17, 2007 at 8:43 AM  

anybody need a hit(wo)man? ;)

just drop by, send a pic of the target, choose way of death and place your installment behind the red box found next to that desk right there. Once the target is eliminated, you'll be notified and given the option to view before (alive) and after (dead) pics.

Depending on the situation, you can also choose the method of killing from all the variaties we have to offer! you can also make your VERY OWN MIX! A video could be sent to you if requested.

Also, you can choose the costume the hit(wo)man would wear. taking pics with hit(wo)man are offered behind that blue door.

Thank you and come again! :D

April 17, 2007 at 8:45 AM  

It's still a prison

The fact that they are not free is enough as a punishment

April 17, 2007 at 9:11 AM  

What!!! Nooo
*Goes to kill someone* :P

I don't think it's for criminals rather than a rehabilitation facilty for corrupted people in terms of stealing, blackmaling, bribing ... etc

April 17, 2007 at 9:58 AM  

I believe its a good idea because I think you start at lower levels not having access to all those luxurious entertainment areas. The more you improve ur behavior and the better person you become, the more you'll have access to the other luxurious facilities.

This is an institutional resort rather than a prison.

I LOVE the idea

April 17, 2007 at 10:31 AM  

WOW!

very artsy..

*goes to commit crime*

April 17, 2007 at 10:52 AM  

WoW. It looks better than my campus. LoL

April 17, 2007 at 11:11 AM  

How about all of us bloggers (except that Emirat Jabal Shammar dude) go commit a crime and live together there, damn imagine how much u have to pay for those facilities here and u get them for free there.

April 17, 2007 at 11:25 AM  

oh yes Elija! that would be such fun! :D

April 17, 2007 at 12:11 PM  

ya allah!!! i am sooooooo goin in!! a9lan on my "to kill" list ako wayd ppl.. fa im doin it 5ala9!! how interesting!!
yeah wallah prisoners should be taken care of very well and then plunged back into society.. mo they torture them!
yallah im goin :D

April 17, 2007 at 1:55 PM  

Huh ! and they say " Crime doesn't pay "

April 17, 2007 at 2:59 PM  

i would call this wanasa jail :p

April 17, 2007 at 4:12 PM  

nothing but stunning architecture!

April 17, 2007 at 4:30 PM  

Awal shy,6b3an b3ad ethnech ya 7ajeyya eshda3wa,sem7oly bloggers.. Emarat Jabal Shammar ..tekfa egthob elbab yalla barra, ay shy..shako hal5rabee6..bas bas many emkamel..tawny metwathy, WA55ER YALLA..

Anyway..tara hatha elprison ana metbare3 fee..o kent 6are7 el2ashom belsoog..bs 7abbet akseb thwab gelt 7ram wa3alyya elmesajeen 5al yestansoon..huh, tawkom tadroon ..wenkom entow!!

p.s:(3ala gola wa7ed athwal foog):- Tara fe wothayyef sha`3ra 7ag elly yaby..lat5afoon watheefat shyyal elzbala, `3sal 7mmamat and anything falls in the same category.. ma7jozen 7ag 9a7ebna elly foog ;D Dethwy

April 17, 2007 at 4:34 PM  

do0da
ola u commented the minit i published :)
cool

niqa
laa wait a while, im still hopeing we can get that house we've been eyeing

do0oda
ee its more like a spa
etha ba3ad kil hatha ma tsan3aw, they should be killed sara7a! akthar mn chithy dala3 makoo

niqa
she is a he

premister
nope it really exsists

ren_crow
tell me abt it!!

emarat jabal shammar
sweety ur a sad case
ill pray for u

Ghasheema
all prisons are supposed to be correctional facilietes
rehab centers, but instead they breed more violent criminals because of the intense environment they create
THIS is more like a leasure park!
its like two extremes!

ghasheema
ee wallah maskeen
pray for him wa3alayah kisar kha6re

niqa
mino 7ayate?

1001nights
looool
e wallah it would be a better description of that place

3zayez
nope a jail
minimum security for thevies n such
wala law ana a homeless guy i would be smart enough to steal a taco or something to end up in that place
free meals free food
just beautiful

Dyke
looool
i know its tempting isnt it

true faith
true, but if i was a criminal, ide choose to spend the rest of my days here

ms loala
these r all crimes, i think their thinking more in terms of psycology treatment to turn them into better ppl once they come out, rather than punish them and make em more violent
smart
a bit extreme, but smart

hamza
i know, very smart
but a bit over the top no?
money could have been put to better use than making that prision better than most ppls houses

kinan
loool
i dnt blame u

kj
better than mine too!

April 17, 2007 at 4:51 PM  

Soooooooo, when can I move in?? :)

April 17, 2007 at 5:32 PM  

And whoever that shimer guy is- get out of here and dont ruin a great blog!!!

April 17, 2007 at 5:36 PM  

then slap on the shackles and call me scofield!!

April 17, 2007 at 5:46 PM  

elijah
yeah that would be fun!
a free vacation
enjoying eachother company and great facilities!

Dyke
lol, ya see better than u turining into a hit woman

Reem
u have a to kill list too?
lol me 2
should we be worried?

Happy wolf
lool how true

gloomy
i know!!

the simper
beautiful isnt it

kella met2akher
ekhth ra7tik, elblog eblogik, e6red ele tabe
bs min9ijik et3awer rasik ma3ah, hatha mareeth nafsiyan wa3alayah
(thank u)
ee anna sima3t enik metbar3 feeh, bs 7abait akhaleek inta u announce it ;)
oo 9ara7a ur job offerings, who could say no to that!

nonowa
hehehe
well designate a blooger move in day soon ;)
p.s
thankx for telling the guy off

the premister
loool
if u keep insisting ur him im gna start believing it n stalking u ! then they'll have a real reason to put me in that prison!!

April 17, 2007 at 6:16 PM  

A prison with style... and I thought I lived long enough to see it all :)

April 17, 2007 at 8:56 PM  

crazy fetish i see your into ..
bas walllaa... hal prison shaay ... i wouldnt mind being convicted and sentenced there for a good 6 months of rehabilitation !

April 17, 2007 at 9:06 PM  

nice all that and brotherly love :p

April 17, 2007 at 10:44 PM  

omg!!

no comment, other than the fact that this is absolutely ridiculous + a waste of tax payer money!

April 17, 2007 at 10:55 PM  

what is with u and prison? :P

April 17, 2007 at 11:30 PM  

9ej, mashkoora thanx wullah eshda3wa..

enzeen dont you think hatha ba3ad elgargy elly ma yasket.. Kella Met2a5er ma `3era ,yabeela shota....theba7na!!!

eshrayech? o nonowa 3al6ereej..LoL

April 18, 2007 at 12:57 AM  

*Packing boxes* So did u set a date yet? And shud I bring the grub? LOOOL :)
And KM- its past your bedtime and i vote u out- get your own damn blog- hahahahaha! Roo7 nam, yella...
la meskeen ta3al- 7ram u r so 6ayeb... trying to take care of everybody......

April 18, 2007 at 1:03 AM  

who am i gonna kill? OBVIOUSLY SHAMAR 7AMMAR!!!

April 18, 2007 at 1:48 AM  

intat eshsalfetech weya el prisoners?

On one hand, this one doesn't drive prisoners insane, ooo ma yet3aqedoon so by the time they leave they don't turn into psychos and commit more crimes.

On the other hand, this looks like just the place someone who couldn't find a home or job would wanna be!

Bas u know what, a jail is a jail, no matte how comfortable it is. You still don't have freedom, u'r surrounded by criminals, and u'r far away from ur loved ones. So unless that person has NOWHERE to go, and noone to go to, he wouldn't wanna go back to it.

Bas geragt wayid.

April 18, 2007 at 1:58 AM  

wow if prison was really like dat then nobody would be watching "Prison Break" @@

Do u know if they have job offers ? @@

April 18, 2007 at 8:36 AM  

Im going over there ! Im goin to rob a bank and stand proudly and ask to be put in there! The place is amazing..seriously this is an incentive for people to commit crime!

April 18, 2007 at 9:24 AM  

eshda3wa
u should check out OZ(TV), its a high facility prison.. ofcourse this is waaaaaay better and the modern touch is a plus..

April 18, 2007 at 9:27 AM  

Looking through this and all I can think is of escape potentials, I blame "Prison break".

April 18, 2007 at 11:51 AM  

Mashala ...nafs sijin il Kuwait bel thab6 ..emgaldeena a9lan !!

April 18, 2007 at 11:51 AM  

omg!! Can't really believe it's a prison...But at the end of the day, it's still a prison only...

April 18, 2007 at 2:00 PM  

loooool!!! yallah i can get u a gun!! lemme know if u r in ;p

April 18, 2007 at 2:48 PM  

lol!!!

April 18, 2007 at 5:04 PM  

This is a great example to show ppl that having a nice place to live in isint everything.

You are still in prison.

Yes this prison recieved bad press but the phsycology behind is the "unwanted" key

April 18, 2007 at 5:28 PM  

its just a prettier place to get anally raped in.

April 18, 2007 at 8:02 PM  

WOW!! It makes you WANT to commit a crime of some sort..

April 18, 2007 at 10:57 PM  

WoW, I would love to be in this prison at least to re-think in a healthy way about my life ;P

April 18, 2007 at 11:35 PM  

yabela!

yabela.. killing someone ;P

April 19, 2007 at 12:47 AM  

oh yeaaah i've seen that before..
wallah thats pretty amazing!!

April 19, 2007 at 2:15 AM  

WowwwW..exactly..this prison looks like freaking Spa !
actually a7la mn kil el5 stars hotels bilkoweit !
i have no problem taking my office down there !

April 19, 2007 at 10:25 AM  

hitman1
im sure you can still discover things that facinate u

ella
i do appear a bit obbsessed with prison these days dont i?
i wouldnt mind a few months of rehab myself

bu ziyad
lol.. yeah all u can want behind bars

Cix
yeah its over the top
prisons should be improved, but not turned into spas!!

missy
madre :S
maybe they should send me to tht place for rehab so i get over my obssesion dont u think :p

kella met2akher
la la ana male ghna 3ana wala 3an nonowa
the blog just wont be the same without em!!

nonowa
loool
yeah were leaving after my finals for two weeks of total relaxation

Niqa
ee wallah etfukeena mina

enigma
wallah madre eshfeene 3al prisions

true its still a prision
but if iam a criminal i would want to end up here!

so blue
lol
yeah they wouldnt want to break out a9lan

jobs? ask kela met2a5er, apparently he owns the place

orchidz
lol
yeah where have i seen that before... Hmmmm...
yala pack ur bags n come with us for vacation in that place!
will definitly check oz out

juka
i know!
i blame prision break for my obsession with prisions and prisoners

pinkjawbreaker
laa e7na a7san
we have a steam room
oo ysawoon massage ba3ad

sens
yeah.. a bit too much

Reem
lol
ill think about it!

prem
;)

BB
true
but i think this prision will do alot more for improving the prisoners and turning em into desent ppl than the usual prisons which have a very intense environment

skunk
ewww

phoenix
hey baby sis
ya but DONT

dandoosha
lol
yeah it definitly looks like itll provide u with a healthy atmosphere

hussain
laaa ma yabeela!!
jabel derastik :P

oreo maddness
yep it is

3ateej
yeah me either!
pretty place to go to work everyday!

April 19, 2007 at 4:09 PM  

Prisons are made to make you regret, not enjoy, this project fails to meet it's purpose, but succeeds in meeting beauty. It's environment might not promote violence, but encourages criminals to commit crime knowing they won't be sent into a place they would hate, covering a problem only to rise up another isn't smart from Austria's side.

April 19, 2007 at 8:37 PM  

My next crime shall be in Austria for sure! I dont know what criminals go into that prison but its nicer then most hospitals across the globe! It would probably win the prize for best looking prison!

April 19, 2007 at 9:58 PM  

Hehe thanx..la men 9ejech ashotny..Thanx thanx

April 19, 2007 at 10:15 PM  

Waaaaayed mdal3eeeenhom :P

Hathaaa tashjeee3 3la el ejraaam :P

April 19, 2007 at 11:06 PM  

lool mashalla lots of comments, yook me a while to reach the post a comment link :p

ppl will start killing to go to such prison...

April 20, 2007 at 1:55 AM  

m code
yeah i agree its a bit over the top
but i guess well have to see what kind of people that prision would breed

marzouq
is there such a prize?
if there is im sure it would win hands down
cz i dont think you can make a prison nicer than this one!!

kela met2a5er
hehe
your welcome

deem
ee 7ada!

saudi
hey !
its nice to see you visite me again!
yeah it makes u want to commit a crime!

April 20, 2007 at 2:11 PM  

*goes to kill somebody*

April 23, 2007 at 11:03 PM  

It's an interesting point that it's nicer than some of our offices, campuses and homes.

Austrians care enough about space to offer this to their criminals... we don't care enough about ourselves to build this kind of space...

June 17, 2009 at 11:54 PM  

Post a Comment

<< Home